Naar de inhoud Naar het menu

Nieuwsoverzicht

Diensten

Foto van Keti Koti in het Oosterpark in Amsterdam

Keti Koti 1 juli - Freedom telefonisch niet bereikbaar

Op 1 juli tijdens Keti Koti herdenken we in Suriname, Nederland en de voormalig Nederlandse Antillen het slavernijverleden vieren de afschaffing hiervan. Keti Koti betekent in het Sranantongo ‘verbroken ketenen’. Op 1 juli 1863 werd door Nederland bij wet de slavernij afgeschaft in Suriname. Wel werden mensen wettelijk gedwongen om daarna nog tien jaar lang op de plantages te blijven werken, tot 1873 dus. Bij Freedom willen we iedereen de mogelijkheid geven deze belangrijke dag in de Nederlandse geschiedenis te herdenken en vieren. Vandaar dat we op deze dag telefonisch niet bereikbaar zijn. 

Freedom doet ook dit jaar niet mee aan de jaarlijkse prijsverhoging. Dit in tegenstelling tot de meeste andere providers. Die verhogen al jarenlang elke zomer onder het mom van ‘netwerkverbetering’ hun abonnementskosten en grijpen dit jaar zelfs de stijgende energieprijzen en inflatie aan als argument. KPN kondigde als eerste de nieuwe abonnementskosten aan. Per 1 juli stijgen daar de prijzen met gemiddeld €1,90 per maand. Voor ex-XS4ALL-klanten gaat de prijsverhoging pas in per 1 september, vanwege de lopende technische migratie van XS4ALL naar KPN. Ook Ziggo klanten moeten dieper in hun buidel tasten, zij gaan er gemiddeld €2,12 per maand op achteruit per 1 juli.

Onze privacy officer is nu een echte privacy pro! Na een geslaagd examen is het certificaat ‘Certified Information Privacy Professional Europe’ (CIPP/E) binnen. Een hele mond vol!

De paden op, de lanen in

Regelmatig wordt er op nieuwe plekken in Nederland glasvezel aangelegd. Bewoners van die regio hebben dan vaak keus uit een aantal internetproviders. Op deze manier is er voor iedereen een passend abonnement.

Onlangs lieten we jullie weten dat we een aantal tickethons organiseerden; een tijdelijke oplossing om in korte tijd met het hele team veel tickets te behandelen. Het gaat namelijk goed met Freedom en we groeien hard. Maar dat betekent ook meer vragen en mails, die allemaal opgepakt moeten worden door onze helddeskers.

Klanten van Freedom merkten de afgelopen tijd dat er vaak storingen waren op het gebied van e-mail. Zoals we al eerder schreven in een bericht op de Community, houdt Freedom dit nauwlettend in de gaten samen met Soverin, onze partner op het gebied van e-maildiensten. De plannen die in dit bericht zijn beschreven, over de weg naar verbetering, zijn in volle gang. Inmiddels kunnen we dan ook daadwerkelijk wat meer melden over de voortgang.

Testimonial Wim

Onlangs stelden we op onze Community de vraag of er mensen bereid waren een aantal vragen te beantwoorden over Freedom en de overstap. Bij Freedom vinden we het belangrijk dat hier een duidelijk en transparant beeld van is. Natuurlijk helpen wij graag en geven we tips, maar de ervaring van klanten zelf geeft wat ons betreft een nog beter beeld. We ontvingen diverse reacties en delen vandaag de reactie van Wim met jullie. 

Om internet te kunnen leveren, maakt Freedom gebruik van diverse netwerken. Voor een verbinding via DSL maken wij gebruik van het netwerk van KPN. Voor een verbinding via glasvezel maken wij naast KPN ook gebruik van netwerken zoals E-Fiber, T-Mobile en vele andere. Wanneer er glasvezel in jouw wijk wordt aangelegd dan zijn er vaak een beperkt aantal providers waar je uit kan kiezen. Dit heeft te maken met de afspraken die zijn gemaakt tussen de providers, belichters en de netwerken. Bovendien kan het zo zijn dat jij meer of minder geld betaalt voor je Freedom internetverbinding, dan je vriendin in een dorp verderop. Hoe zit dat precies? We leggen het je hieronder uit.

Testimonial Kevin

Waarom zou je overstappen naar Freedom? En hoe verloopt dit proces? We merken dat steeds meer mensen de overstap willen maken, maar zichzelf deze vragen stellen. Bij Freedom vinden we het belangrijk dat hier een duidelijk en transparant beeld van is. Natuurlijk helpen wij graag en geven we tips, maar de ervaring van klanten zelf geeft wat ons betreft een nog beter beeld.

Formule 1, waar ga je heen?

Afgelopen jaar werd bekendgemaakt dat de rechten van de Formule 1 vanaf komend seizoen in handen zijn van ViaPlay. De Formule 1 kan daarom niet langer gekeken worden via Ziggo Sport, zoals de afgelopen jaren wel het geval was. ViaPlay gaat de Formule 1 als streamingdienst aanbieden in Nederland. Je kunt dit vergelijken met diensten zoals Netflix, NLZiet en Videoland.

Testimonial Hindrik

Het nieuws dat de afgelopen maand naar buiten werd gebracht over het definitief stoppen van XS4ALL en het opheffen van het actiecomité ‘XS4ALL Moet Blijven’, heeft flink wat stof doen opwaaien. We merken dat steeds meer mensen de overstap willen maken, maar zich afvragen hoe dat proces precies in zijn werking gaat.

Freedom levert al via E-fiber al in een groot aantal gebieden een glasvezel internetverbinding. Vanaf nu komt daar ook de gemeente Zeevang bij

Op naar een nieuw jaar!

Freedom kijkt terug op een mooi jaar en gaat vol energie door naar het nieuwe jaar. Onze roadmap is goed gevuld! We hebben daarnaast uiteraard nog veel meer ideeën en wensen, maar we kunnen niet alles tegelijk. Waar gaan we ons het komende jaar op focussen?

Freedom van provider tot nu

Het is het einde van het jaar, tijd voor een kleine terugblik. Hier lees je deel 2 van de geschiedenis van Freedom "Freedom van provider tot nu".
Hierin wordt de periode 2020 t/m 2021 samengevat en vooruit gekeken naar 2022.