Kabelnoord heeft onlangs een kaart gestuurd naar een aantal adressen in buitengebieden van de gemeenten Waadhoeke, Harlingen, Noardeast-Fryslân en een deel van Leeuwarden. Hierop staat dat je je kunt aanmelden voor een glasvezelverbinding en een abonnement kunt afsluiten bij een aangesloten provider. Freedom is een van die aangesloten providers. Als 50% van de aangeschreven bewoners aangeeft een aansluiting te willen, gaat de aanleg door. Hieronder behandelen we de meest gestelde vragen over de vraagbundeling in dit gebied.
Staat je vraag hier niet tussen? Neem dan een kijkje op de website van Kabelnoord.
Ik heb mij aangemeld voor een glasvezelverbinding bij Kabelnoord via Freedom Internet, wat betekent dat precies?
Als je je hebt aangemeld via de website van Freedom Internet ben je een jaarcontract aangegaan voor een glasvezelverbinding bij Kabelnoord en Freedom Internet. Dat jaarcontract gaat in per opleverdatum van je verbinding. Je hebt na je aanmelding nog 14 dagen bedenktermijn. Dat betekent dat je in die tijd zonder opgave van reden kunt opzeggen. Daarna heb je de verplichting om te zijner tijd de verbinding via Kabelnoord en Freedom Internet af te nemen, mits er 50% of meer van de bewoners belangstelling hebben en er glasvezel wordt aangelegd.
Per wanneer is mijn internetverbinding actief?
Op dit moment inventariseert Kabelnoord door middel van deze aanmelding de interesse voor internet via glasvezel. Als er genoeg huishoudens zo'n verbinding willen, worden de glasvezelkabels ook daadwerkelijk aangelegd. Er is dus ook een mogelijkheid dat er niet genoeg huishoudens geïnteresseerd zijn. In dat geval hoor je te zijner tijd van Kabelnoord dat je overeenkomst bij Freedom Internet en Kabelnoord vervalt.
Voor meer informatie over of er daadwerkelijk glas wordt aangelegd en wanneer, verwijzen we je door naar Kabelnoord. Freedom Internet heeft hier geen verder informatie over of invloed op.
Kan ik nog van mijn overeenkomst af?
Je hebt tot 14 dagen na het afsluiten van de overeenkomst de tijd om de overeenkomst te ontbinden. Die 14 dagen gaan in vanaf het moment dat je je aanvraag via onze website hebt ingediend en de bevestigingsmail hebt ontvangen. De overeenkomst ontbindt je door te reageren op de bevestigingsmail. Vermeld daarbij jouw NAW-gegevens en de laatste 5 cijfers van het ingevulde bankrekeningnummer.
Wat kost mijn internetverbinding?
Je gaat twee overeenkomsten aan. Eén met Kabelnoord voor de daadwerkelijke verbinding via glasvezel en één met Freedom Internet voor de internetdiensten die over de glasvezelkabel worden geleverd. Je krijgt t.z.t. een aparte factuur van zowel Kabelnoord als Freedom Internet.
Bij Kabelnoord kun je kiezen voor het eenmalig afkopen van de verbinding voor 1.800 of 900 euro* of een maandbedrag van 15 euro per maand. Bekijk voor meer informatie de website van Kabelnoord.
Voor de internetdiensten van Freedom internet betaal je 59 euro per maand.
*Het bedrag verschilt per perceel. Je kunt de netwerkvergoeding die voor jou geldt vinden door jouw postcode en huisnummer in te voeren op de site van Kabelnoord. Van Freedom ontvang je na je bestelling een e-mail waarin staat welk bedrag geldt voor jouw postcode en huisnummer.
In de bevestigingsmail zie ik dat jullie een e-mailadres voor mij aanmaken, hoe zit dat?
Je ontvangt van ons een @freedom.nl e-mailadres zodra je je machtiging hebt afgegeven aan Freedom Internet. Dit e-mailadres kun je vanaf dat moment direct gebruiken. Je kunt dit e-mailadres ook gebruiken om in te loggen op MIJNFreedom. In deze omgeving staat meer informatie over je abonnement en kun je verschillende dingen wijzigen, zoals bijvoorbeeld het e-mailadres waarop je je factuur ontvangt.
Ik krijg een mailtje over het betalen van een netwerkvergoeding voor mijn glasvezelverbinding. Hoe zit dit?
Je gaat twee overeenkomsten aan. Eén met Kabelnoord voor de daadwerkelijke verbinding via glasvezel en één met Freedom Internet voor de internetdiensten die over de glasvezelkabel worden geleverd. Wanneer het project doorgaat en er bij jou glasvezel wordt aangelegd, dan betaal je daar een netwerkvergoeding voor aan Kabelnoord. Je kunt deze netwerkvergoeding in één keer betalen of per maand. Om jouw belangstelling door te kunnen geven aan Kabelnoord, willen we vóór 6 mei 2022 weten of je ervoor kiest om het bedrag per maand of in één keer te betalen.
Reageer je niet? Dan kunnen we je belangstelling voor de verbinding niet doorgeven en de bestelling van de verbinding niet doorzetten.
Ik krijg een mail over een machtiging, ga ik dan gelijk betalen?
Nee, je gaat pas betalen vanaf het moment dat de internetverbinding via Freedom actief is op jouw adres.