Wat is glasvezel?
In veel gebieden in Nederland wordt op dit moment glasvezel neergelegd. Deze glasvezel komt naast of in de plaats van de koperdraad. Die koperdraad ligt er vaak al jarenlang. De koperdraad vormde vroeger het Nederlandse telefonienetwerk.
De glasvezel biedt in vergelijking met de koperdraad een stabieler internet en hogere snelheden. Wordt binnenkort bij jou in de buurt glasvezel aangelegd? Dan is de kans groot dat je nu alvast een internetprovider kunt kiezen die bij jou past.
Wanneer wordt er voor het eerst geld voor mijn abonnement afgeschreven?
Er wordt pas geld voor je abonnement afgeschreven wanneer we de lijn hebben opgeleverd.
Waarom moet ik de machtiging nu al tekenen?
Door de machtiging te tekenen, is je abonnement bevestigd. We sturen de netwerkleverancier vervolgens een berichtje, dat zij glasvezel bij jou kunnen aanleggen. Wanneer je de machtiging niet afgeeft, wordt er dus ook geen glasvezel bij je aangelegd.
Kan ik al klant worden van Freedom, ook al is het glasvezel nog niet aangelegd?
Ja dat kan! In dit geval plaats je een pre-order (definitieve voorinschrijving) direct via ons of via de partij die de glasvezel bij je neerlegt. Met die pre-order laat je weten dat je graag gebruik wilt maken van de glasvezel en van onze dienstverlening.
Als je de pre-order plaatst bij de glasvezelpartij, dan kan het zijn dat je ook akkoord gaat met hun voorwaarden. Informeer jezelf goed. De partij die de glasvezel neerlegt en aansluit, wil dat je akkoord gaat met het betalen van de kosten. Dit doe je door alvast een abonnement bij jouw internetprovider af te sluiten. Daarmee beloof je de kosten te zullen betalen.
Wanneer je ons kiest als internetprovider, dan sluit je met ons een overeenkomst. Oftewel een abonnement met al je gekozen diensten en producten. Je spreekt met ons af dat wij bij jou onze diensten mogen leveren vanaf het moment dat de glasvezel er ligt en aangesloten is in jouw huis. Vanaf dat moment ga je pas betalen voor de dienst.
Wat spreek ik nu precies af met Freedom als ik een pre-order plaats?
Je spreekt met ons af om onze diensten te gaan gebruiken en ons ervoor te betalen. Je doet dit door akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden.
Vanaf de dag dat de glasvezel in de grond ligt en is aangesloten bij jou thuis, starten wij onze dienstverlening. Wat precies die datum is, laten we je van tevoren weten. Voor het gebruik van internet en alle andere diensten die je bij ons hebt bestelt, moet je ons vanaf dat moment betalen. Wij sturen je daarvoor facturen.
Je abonnement bij Freedom loopt voor 12 maanden vanaf het moment dat wij onze dienstverlening starten. Na die eerste 12 maanden loopt het abonnement automatisch door voor onbepaalde tijd. Jij kunt vanaf dat moment maandelijks opzeggen.
Wat als ik me bedenk?
Op het moment dat je een overeenkomst met ons sluit, heb je nog 14 dagen bedenktijd. De overeenkomst met ons is gesloten als jij een pre-order hebt geplaatst en wij met je bestelling akkoord zijn gegaan. Wij bevestigen je bestelling altijd schriftelijk per mail. Dan weet je precies op welk moment de overeenkomst is afgesloten.
Ik krijg bericht van KPN voor het maken van een afspraak, wat nu?
Je kunt een bericht krijgen van KPN in twee gevallen:
1. KPN neemt contact met je op om door de monteur een ONT te laten plaatsen. Zorg dat je deze afspraak inplant op de door jou opgegeven gewenste opleverdatum. Plan je deze afspraak op een ander moment, dan wordt de originele wensdatum aangepast naar de datum waarop de KPN-monteur langskomt.
2. KPN stuurt een bericht voor het maken van een afspraak voor het afmonteren van de glasvezel in huis. In dit geval kun je zelf aangeven wanneer het jou het beste uitkomt.
Let op: Maak de afspraak met Roamlertech (de monteursdienst vanuit Freedom) pas nadat de KPN-monteur is geweest.