Hoe regelt Freedom de betalingen?
Je kunt alleen betalen aan Freedom via automatische incasso. BlueM faciliteert voor Freedom de eMandate. Dat is de digitale machtiging via je bank. BlueM is een geaccrediteerde partij, lees er hier meer over. Het systeem dat BlueM voor de machtiging gebruikt heet ViaMijnBank.
Ik heb de machtiging al afgegeven, maar krijg een herinnering. Hoe kan dat?
Wil je ons een e-mail sturen op het moment dat je de herinnering krijgt? We moeten dan handmatig nog een actie uitvoeren voor je. Geef dan ook door op welk freedom account de verbinding aangevraagd is, zodat we makkelijk je gegevens erbij kunnen pakken.
Vanaf wanneer wordt mijn abonnementsgeld afgeschreven als ik een internetabonnement heb aangeschaft?
Vijf dagen nadat je een factuur hebt ontvangen sturen we de bank een verzoek om het abonnementsgeld te incasseren. Het kan dat hier dan nog een dag of paar dagen overheen gaat voordat de incasso van je bankrekening is afgeschreven.
Mijn factuur ziet er dit keer anders uit dan normaal, hoe kan dat?
Voortaan berekenen we jouw abonnementskosten van de eerste van de maand tot de eerste van de volgende maand. Om deze verandering in ons systeem te verwerken, factureren we eenmalig van 23 juni tot 1 augustus. Je eerstvolgende factuur zal daarom een ander bedrag tonen dan normaal gesproken op je factuur staat. Daarna factureren we steeds van 1 augustus tot de laatste datum van de maand, enzovoort.
Wanneer schrijven jullie de maandelijkse abonnementskosten af?
De eerste factuur komt snel na het opleveren van je internetverbinding. Elke volgende factuur maken we rond de 23ste van de maand op en schrijven we 5 dagen later af. De abonnementskosten betaal je vooruit, de eenmalige kosten zoals de huur van video's of gesprekskosten betaal je achteraf.
Kan ik de factuur naar een ander e-mailadres laten sturen?
Wil je liever je factuur ontvangen op een ander e-mailadres? Dit kun je doen in de MIJNFreedom omgeving. Log in met je gegevens, beweeg met je muis onder ‘Account’ over ‘Instellingen’ en klik op ‘Factuuradres’. Wijzig je e-mailadres en klik op ‘Opslaan’.
Bedrijfsnaam toevoegen op de factuur
Je factuur uitbreiden met bedrijfsnaam doe je zo:
- stap 1. ga naar MIJNfreedom
- stap 2. Klik op 'Account' in het menu als je nog niet in het account scherm zit.
- stap 3. Klik achter je factuuradres op 'Verander'
- stap 4. Veld <company> invullen met je bedrijfsnaam. Vul daarnaast desgewenst je KvK en BTW nummer in.
- stap 5: Klik op 'Opslaan'
Ik heb een andere vraag over mijn factuur
Voor alle vragen over je factuur, kun je contact opnemen met de helpdesk via helpdesk@freedomnet.nl of bellen op nummer 088-0115666.
Ik heb de factuur niet gehad, waar kan ik zien op welk e-mailadres ik deze ontvang?
Standaard sturen we de factuur naar het @freedom.nl e-mailadres. Controleer in de MIJNFreedom omgeving op welk e-mailadres je de factuur ontvangt. Log in met je gegevens, beweeg met je muis onder ‘Account’ over ‘Instellingen’ en klik op ‘Factuuradres’. Bij ‘E-mailadres’ zie je het adres staan waarop je de factuur ontvangt.
Is de factuur zichtbaar in de MIJNFreedom omgeving?
Nee, momenteel kan dit nog niet.
We werken er wel aan, zodat binnenkort facturen op elk moment via de MIJNFreedom omgeving terug te vinden zijn.
Ik huur een modem via jullie, maar deze staat niet op de factuur. Wat nu?
Als je de modem later bij hebt besteld, dan kan het zijn dat de modem nog niet vermeld staat op de eerste factuur. In dat geval krijg je later nog een aparte factuur voor de huur van het modem.
Ik heb mijn Founding Membership verlengd, hoe zit het met de 50 euro die reeds betaald is?
Heb je het Founding Membership verlengd, maar besluit je alsnog een internetabonnement af te sluiten, dan gebeurt het volgende: de 50 euro van je Founding Membership wordt pro rata gecrediteerd en terugbetaald of verrekend met openstaande facturen.
Ik zie dat het bedrag voor Founding Member niet verrekend is op mijn factuur?
We hebben alle Founding Members verteld dat we het bedrag van € 50 naar rato verrekenen met het internetabonnement. Dit doen we vanaf het moment dat je internetverbinding is opgeleverd. Dit is een proces dat los staat van je bestelling. Daarom wordt het bedrag in kwestie op een later moment verrekend.
Kan ik ook zonder een automatisch incasso betalen?
Nee, momenteel kan dit nog niet. Alle betalingen lopen via een automatisch incasso.